fredag 29 augusti 2008

Ja e tebax,

Förhoppningsvis inte tillfälligt... Igår var jag hos psyk och fick en ny medicin. Reaktionerna kan vara varierade. Han beskrev det, min tolkning= så min man kommer bo med en femtonåring i ett par veckor då? Psyks svar...ja, men han föredrar väl det mot såhär... Jag gillade honom. Han var cool. Men bara ST, som den före. Under veckan har jag inte orkat något, men nu på förkvällen så satte jag igång och skapade lite.


Men först ville Gabbe att jag skulle visa hans inbjudningskort jag gjorde i helgen. Han gillade dem. Grundfärgen är Limegrön.
Mitt nytillskott i scraphörnan. Visst är den härlig. Ni som vet att jag är en sopgumma förstår hur jag älskar den innerligt redan..
Jag har gjort ett beställningskort till dopet i morgon. Mitt eget kort har jag nog glömt att fota till och med. Får göra det i morgon. Men tebax till det här kortet. Jag blev nöjd. Spetsen kommer från en bandpåse hos Sykompaniet. Texten e dymo, blomman från Prima. Punchinella och 3 st halvpärlor i pärlemofärg. Stämpeln, ja ni ser vem som gjort den. Fin va?Inuti gjorde jag bara hjärtan och ram, beställaren klottrar ändå så himla i korten så jag ville inte skriva något som kunde bli förstört...Baksidan är jag nöjd med, det är samma papper som framsidan (Clas Ohlsson...) och prima blommor. Med en glaspärla i mitten, halv. Sen fyllde syrrans gubbe år för några dagar sedan, och eftersom jag började med ett svartvitt födelsedagskort förra veckan, så gick det här av bara farten. Jag inhandlade presenten på Clas Ohlsson, där jag också slog in den, och snodde med mig lite extra papper så att jag kunde göra ett matchande kort. Det betyder att papperet e Clas Ohlssons inslagspapper, text, dymo, punchinella, band från Sykompaniet blomma från Prima, egenhändigt svartmålad. Och en liten halv glaspärla i mitten. En filtfotboll i hörnet...

Insidan blev enkel, men med två busiga ögon som jag satte dit...


Detalj på blomman, bandet, punchinellan...


Ok. På teve surrar Finnkampen, kan vi inte bara erkänna Finnarna som segrare och glömma det pinsamma evenemanget.


Jag har varit i skolan och hälsat på idag, de var på utflykt så jag fick mig en tur till Gunnes gård (en kopia av en järnåldersby). Det regnade konstant. Men över 30 ungar gick omkring och rotade i bodarna. Kul. En av killarna hittade en hund som sprang omkring löst, han fångade in den och fick en av oss lärare att åka med den till veterinären så att ägaren kunde spåras. 30 minuter senare fick jag rapporterat att jycken var hemma hos matte och husse. Så får man säga vad man vill om ungarna, de är underbara i mina ögon... (Ja, ja jag vet att några av dem är små ligister)

Jag kallar bilden, checki'n out chicks... hihihi

Okej, jag får väl ge mig för i kväll...

Ha det bra.
Kram



2 kommentarer:

Cath. sa...

Å, va skönt att du är tillbaka... hihi, var här alldeles nyss och kollade men då var det inte uppdaterat.... ;D
Så fina kort! Synd att vi inte hinner ses i helgen... Men du får ha det så bra! Kram på dig och sköt om dig ordentligt!

Annica H sa...

Så mycket snyggt! Det svart vita kortet föll mig verkligen i smaken!
Härlig bild på grabbarna!
Annica