söndag 1 januari 2012

God fortsättning

Japp,
2012 startades med ett pang, det var mitt finporslin som gick i golvet. Surkartet till make påpekade att det var ca 1200 kr porslin och 5000 kr golv som gick åt. Ja, sån är jag, slösar allt jag kan... Har fortfarande ont ytterst i armbågen jag slog i, och typiskt nog syns ingenting. Man kunde ju i alla fall önskat sig ett stort blåmärke, eller en reva eller någonting, när man spenderar så mycket pengar på det. Ett liiiiitet skärsår ytterst på långfingret, där det inte ens gick hål är det enda jag har att visa fram. Ja ja, what comes around, goes around. Jag får väl en del nu (trasiga bilar, trasig make, hack i golv och ofärdigt badrum) för den här kidnapperihistorien. Jag är övertygad om att Karma missuppfattat något, och att jag kommer att få något (annat) bra också.

I och för sig så betalar sig historiekursen relativt bra. Jag fick godkänt på den första uppgiften av del 2, och hoppas ju på att det här fördjupningsarbetet jag sitter med ska ge utdelning också. Känns annars rätt onödigt att ha släpat hem 10 kilo böcker från jobbet.

Nä nu ska jag återgå till Japan och Kina.
Hoppas att 2012 blir ett underbart år för er alla!!!
Kram

Inga kommentarer: