söndag 6 juli 2008

En ganska stressig helg

Jaha, lördagen var milt sagt stressig. Min mamma hade kommit upp till Stockholm, något jag missat tidigare, då modern bara sade att hon skulle på Världsutställningen. Hon har varit där tidigare, och det har alltid varit utomlands, Tyskland och England bla. Så jag tog för givet att det skulle vara på någon spännande ort i utlandet. Att det stod stora skyltar hela veckan på vägen jag åkte om att det var en internationell världsutställning på Älvsjö mässan kopplade jag inte ihop med modern. Och inte skulle hon komma och hälsa på hos oss heller så endel pysslande med tider senare lyckades jag få ihop ett schema för lördagen.

Den inleddes med Hundutställning i Hågelbyparken i Tumba. Vackert väder och jag och Hanni mysade med hundar och hälsade på de som mamma fött upp. Vi hälsade på Gunilla och Pat, och Sue och Yoko Ono och hennes trevliga matte, hon kom förresten trea i sin klass (hurra hurra). Vi hann precis stanna så länge att mamma sprang in i ringen. Sen var vi tvungna att att sticka vidare. Lunch hos Lasses moster, med borrande och spikande. Lampor och speglar upp, kyckling och pasta, och några hyllor. Sen till kaffet drog maken vidare, själv tog jag det lugnt och åkte efter en stund för att hämta Annelie som är gräsänka den här veckan. Vi köpte kinamat, jag tog Sushi, och hon wokade grönsaker... Barnen fick friterad kyckling den här gången. Tidigare i veckan försökte maken med friterad scampi. Till det drack hon xider och jag rödvin. Ulla kom över senare och drack päroncider. Hennes yngsta dotter satte sig och scrappade en bild av sig själv och Hanni. Vi kollade Gry på Grönan och hade jättemysigt...
Till sist fick jag sova...

Idag gick jag upp jättesent. Städade Hannis rum, och badade. Sen åkte jag till lotten, fikade med syrran, Jonas, och deras jycke, och morsans ena jycke... Trevligt. Sen lekte jag grillmästare och grillade potatis och hamburgare. Så kom maken och vi åt...

Sen kom jag hem... Nu sitter jag här...


Kram

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Tack för den fina kommentaren i min blogg!!
Vilken dag du hann då med massor :o))
Kram

Jeanette sa...

oj vad du har hunnit med på en dag! Härlig lo du gjort och super grattis till vinsten med sillburken.Det var du värd!!! Ha en bra vecka. Kram Jeanette

Jeanette sa...

Förresten glömde en sak... Har nått i min blogg till dig... Kram