onsdag 23 juli 2008

Viva Paris... eller något

Japp nu är jag hemma från Paris, vi bodde i Magny le Hongre, strax utanför Disneyland Resort Paris. Och att vi kom iväg!!! Fattar ni att vi hade missat att flygresan dit och hem var bokad i juni, och resten av resan i juli? Tjohooo. Så kan det gå. Panik på söndagkvällen då vi upptäckte det (Ja eller Ozzy upptäckte det). Men vi beslutade båda att vi SKULLE åka om vi så skulle åka bil ända fram. Vi åkte till Arlanda tidigt på måndagen. Fick tag i 6 biljetter för 13500!!! Samlade ihop alla besparingar och var redo att dra på tisdag kvällen...

Under tisdagen bokade vi om shuttlen, den skulle väntat i onödan på Orly annars... Vi fick ny destination Charles de Gaulle. Sen ringde jag hotellet och ordnade så att vi kunde komma in eftersom vi nu skulle komma efter det att receptionen stängde. Sen drog jag till IKEA och träffa Jaana och hennes kids. Vi shoppade och fikade. Hanna fick ett par jättefina skor från Skokanonen. Hon grääät och skrek hur äckliga de var... hon har bott i dem hela resan till Frankrike. Så hon har nog missuppfattat äckligt (hihi).

På kvällen drog vi till Arlanda och flög med AirFrance till Paris (rekommenderar dem verkligen. trevliga, glada och duktiga). När vi gick ut genom tullen så var det första vi såg en skylt med mitt namn på sen var bilen bara några meter bort. Efter att jag hjälpt den stackars franske mannen att hitta till hotellet så hittade vi ett fint rymligt radhus.

Första dagen var lugn. Vi åkte till ett stort shoppingcentrum under eftermiddagen, Val de Europa. Där handlade vi mat och lite andra förnödenheter...

Sen spenderade vi 2 dagar på Disney park och studios, en gemensam dag i Paris, en ensam och mer tid i Val de E, Disney village och en Gabbe och Maggandag i Paris. Så Majsigt.

Och nu e vi hemma igen...
Kram

2 kommentarer:

Cath. sa...

Å, vilken tur att ni kom iväg i alla fall! Nu måste vi snart ses så jag får HÖRA om ALLT också... ;D. Vad gör ni imorgon??? Messa mig vännen, nu drar vi strax till stranden... KRAM!!! Saknar dig!

Anonym sa...

hua vilken skräck o upptäcka felbokningen. Ja men att ni ändå kom iväg! Du får berätta mer senare. KRAM!