lördag 12 juli 2008

Jag har blivit utmanad....

Jag har blivit utmanad av Jeanette!!!!

Regler:

*Beskriv först reglerna

*Svara på alla frågor

*Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din

*Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.



Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?

1. Städa inne efter gårdagen då jag praktiskt taget låg hela dagen.

2. Fylla i den här utmaningen

3. Handla lunch till lotten.

4. Börja tvätta inför Disneyland.

5. Döda tvestjärtar så maken kan sova i natt.





Vad gjorde du för 10 år sedan?

För 10 år sedan höll jag på att lösgöra mig från min dåvarande pojkvän. Jag var mor till en son som var 2 år och hade just kommit in på lärarutbildningen. Det var sommar och jag var tvungen att gå igenom med alla mina bekanta att jag var i separationstagen så att det inte skulle komma som en chock för dem, som det absolut skulle göra för pojkvännen vad som än hände. Jag hade just lagt bort akvarellsakerna för jag hade inte tid med det.



Ställen du bott på?

Jag föddes i Stockholm och min mamma och pappa var inneboende hos min mormor de första månaderna. De flyttade sedan från Kungsholmen till Märsta, köpte lägenhet i Valsta för 7000. Därefter fick pappa jobb i Vallentuna, och en bostad som liksom följde med jobbet. Jag började på dagis och mamma fick jobb. Sen flyttade vi till Upplands Väsby för att komma närmare mammas jobb, hon hade inte körkort då. När vi bott där ett tag så skiljdes föräldrarna, mamma tog körkort och vi flyttade till en radhuslägenhet i Smedby (fortfarande Upplands Väsby). När jag var 18 flyttade mamma hemifrån och jag ordnade en egen lägenhet i Smedby. Träffade ex.et och vi flyttade till Dalgatan i Märsta. Separerade, behövde större lägenhet eftersom nya hade en son, flyttade till Södergatan, fick ett barn till, och blev gravid igen, så vi flyttade till Odensalavägen, en lägenhet på bottenvåningen med egen ingång, en gräsplätt på baksidan 97 kvadrat och en himla massa tvestjärtar....



5 saker du skulle göra om du var biljonär?



1. Säkra mina barn och mina närmastes framtid ekonomiskt.

2. Köpa villa som passar alla mina behov...

3. Resa land och rike runt

4. Köpa en ny fiiiin blå sportbil och en gammal fiiin Jaguar...

5. Resterande pengar skulle jag se till att jag kunde använda hur jag ville.



Skulle vilja veta mer om

1. Ulwa (http://ulwasscrapbooking.blogspot.com/)

2. Anki (http://www.skapatavanki.blogspot.com/)

3. Karåla (http://www.carolas-kortblogg.blogspot.com/)

4. Jenniiz (http://jenniizpyssel.blogspot.com/)

5. Mysmumlan (http://www.mysmumlan.blogspot.com/)

6. E.j.m (http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se/)



Ooo det var allt för den här gången, jag måste sätta igång med att göra listan...
Kram

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Kul att läsa om dig! Hoppas du fick tagit kål på många tvestjärtar igår. Ha en bra semester. Disneyland: inte dåligt. Barnen måste lääängta nåt´oerhört nu kan jag tro.

Ulwa sa...

Hej!
Det var en intressant utmaning, man får verkligen reda på mycket. Vad kul! Jag ska skriva i min blogg så snart som möjligt men jag har så svårt att skicka saker vidare eftersom jag inte har varit runt i så många bloggar men jag ska jobba på den biten. ;) Det samma gäller det fina priset, jag ska skica det vidare så snart som möjligt. Tack så jätte mycket för utmaningen!
Ha en bra semester!
MVH Ulwa

mias pysselverkstad sa...

tack för din komentar i min blogg=)
Ja, Vem vet vi kanske syns på öland =)