söndag 28 september 2008

Skapande verksamhet

Igår på Handarbetas mässa jobbade jag som sagt... Träffade flera jättetrevliga tjejer från ställen runt om i landet. Vissa hade rest långt. Särskilt trevlig var "Mella" (mellasblogg.bloggspot.com) som jag hoppade på redan i tunnelbanan, och sedan inte släppte taget på...Sen var jag personig shoppare på Ikea och levererade varorna där.... Tänkte visa vad jag skapat... Har gjort lite idag också...
En av utmaningarna på träffen var att göra ett höstkort på en halvtimme, mitt bidrag var det här:
Det är ett gult CS som botten och ett papper som jag fick i den orangea pappersswappen. Jag använde lite orange punchinella och en Journalinggrej jag liftat från Mirabylle (se adress i tidigare inlägg). Som detalj syns det kanske nedan så använde jag en sakurapenna som bara glittrar lite och fyllde i konturerna av lövet i mitten.
Jag gjorde 2 julkort, här är en bild på det ena, även här har jag använt Mirabylle, men ändrat i texten på biljetten. Papperet kommer från någon amerikansk scraptidning jag köpte. Den LO som jag tyckte blev bäst är den nedan, ATTITYD. Det är Hanni som visar sin prinsessa klänning hon fick i födelsedagspresent och sin attityd... Jag liftade vilt på träffen och hela LOn liftade jag från en annan tjej, jag tror hon heter Anna. Hon är i alla fall aktiv på Scrappiz.
Här är en till LO på Hanni, jag kalar den OH SÅ SMUTSIG. Det är bilder från sommarens besök på Öland. Före bilderna, innan hon badar. Jag har sytt kanterna och stansat ut cirklarna under blommorna med en rund punch jag lånade av Veronica69y.


Här är en LO på något som hände för ett par år sedan. Killarna och Hanni badade, och jag fotograferade, jag hade tur/otur och just när jag tryckte på knappen så ramlade Hanni. Om man tittar noga så ser man hennes hand sticka upp i ena hörnet. Blommorna kommer från Handarbeta, det är Sofias egna blomsterpåsar. En biljett från Mirabylle och utstansade bokstäver i foam. Papperen kommer från swappar och det jag skrivit på har jag köpt på Stellas.nu tror jag. Hos henne stansade jag även ut virveln i foam.
Jag testade att göra vinkort, det första är "ett beställningskort"... vilket betyder att någon har berättat att någon annan fyller år och att de ska fira, och jag har sagt, jag gör ett kort!!! Sån e ja.
Och det första gick så bra att göra och var såååå roligt, så jag gjorde ett till (som jag sålde idag) Det var mer julinspirerat och passar kanske på en glöggflaska. Tomtarna fick man lifta av en tjej på Svenskscrapbooking.se

Sen var jag ju tvungen att göra något åt min man... Han är galen i godis, så jag altrade en pillerburk och skrev Lyckopiller på. I botten är det en CS, sen är det primablommor, jag köpt hos Stellas.nu och pappersspets från Amidae, sykompaniet. Textat själv och fylld med godis innan han fick den...

Från andra hållet...Ännu ett julkort. Även här kommer papperet från tidningen jag köpte...

Jag gjorde 2 LO till min BOM också. Den ena ser du i inlägget innan, och den andra får du vänta ett tag på. Det var en av utmaningarna på träffen. Man skulle beskriva sig själv med ett ord. Många hade tagit ord som, Mamma, Lat, Optimistisk, själv valde jag Resenär... Men som sagt, worth waiting for... Även idag så skapade jag lite, 2 julkort och ett beställningskort. (Förresten vad tar ni för era kort?) Det var till en herre som fyllde 65. Jag hade en halvtimme på mig att skapa... Här är resultatet... Jag blev ganska nöjd.

Baksidan, jag dekorerade även insidan men bara med tusch.
Ja, ja det var allt för idag, avslutar med en bild av min dotter som hon såg ut innan jag korrigerade säkerhetsbältet och råkade väcka henne...

God natt på er...
Kram

7 kommentarer:

Cath. sa...

Jag tar 50 kr för beställningskort, vet att flera tar mycket mer....
40 kronor tar jag för de kort jag gör för att det är roligt... Inkl. kuvert och cellofanpåse är ju båda priserna. Det är mycket mer jobb med ett beställningskort, tankemöda på ett annat sätt. Sen får man inte glömma materialkostnaden! Papper och dekosar kostar!!! Och ganska låg timpeng blir det...

Det blev jättefint ditt beställningskort! Och jag bara ääälskar Attityd-LOn...
Ha det gott!

~ Sophia ~ sa...

Hej M@gs...kul att träffa dig i lördags. Tack för värdinnegåvan i swappen. Jag blev jätteglad!

Hoppas att vi ses snart igen. Kanske i Enköping den 22/11?

Kram!

Ulle sa...

Så mycket fint du har fått gjort!

~:Johanna:~ sa...

Jag gillar verkligen attityd lon´n. Jag satt å tittade på den hemma igår när jag tömde kameran på bilder från i lördags.

Mer info om träffen den 22:a kommer på bloggen inom kort www.enkopingspyssel.blogspot.com

Vi kanske ses då

// Johanna

Sofia Eriksson sa...

Vilka jättefina saker du hann med att göra på träffen!! Jag fastnar alltid i mitt eget pysslande, och missar därför allt fint som alla andra runtomkring gör! Tur att det finns bloggar iaf, så att man kan kika i efterhand. Tusen tack för den fina scräpkorgen! :D

Anonym sa...

Så mycket det fanns att titta på hos dig!
Tycker att höstkortet blev super.Bra gjort på en 1/2 timma!


Ha,det gott!

Mella sa...

Tack för senast! Jag fick inte skavsår i öronen heller. Du ligger miiil efter min fyraåring, tro mig! *skratta* Hoppas att vi ses snart igen. (Tack för papperskorgen om jag inte sa det?)

PS. AttitydLOn är fortfarande min favorit.
PS 2. Jag tar 50:- för beställningskort. Mamma och de i den närmaste familjen får mot gentjänster sas..