söndag 5 oktober 2008

Bilder till vansinne, 1LO från Handarbeta och massor från LC- mässan...

Vi börjar med min första MÅSTE LO som jag gjorde i drogdimman på LC mässan... Droger som i Panodil, min allra bästa vän... Jag är sjuuuuk... Förkyyyld, känner mig lite som en karl... Åter till LC-mässan... Jag gjorde en LO på Erik när han åker fallande hissen i Tower of Terror, På Disneyland Studios... Klippte till eldslågor från mitt LIDL papper... Om kortet ser suddigt ut, så är det det, det är ett foto på ett parkfoto... det satt säkert 50 personer på orginalet... Men det är najs ändå. Nedanför ser ni en detalj på LO, det är bokstäverna... Observera att jag lyckades få till ett okej Å...
Här är en 6x6 LO på hanna, kommer från samma tillfälle som OH så smutsig korten... Det var en utmaning, som hette grisen i Säcken, jag fick 3 gem, man skulle göra något speciellt av det, jag gjorde en gemblomma... Vann inte, men hjärnan var full med snor, och det här var allt jag kom på!!! (hihi)
Gjorde ett kort till min kusin som fått en liten tjej... första bilden är baksidan...
Sen kommer framsidan...

Och blomman, som jag fått som värdinnegåva av isingen och som jag bara älskade... jag har använt min nya sakurapenna (tack för tipset Mella) som jag köpte på mians... Detalj med Mirabylls biljetter, observera att nummret är födesedatumet och att jag bytt text...


En annan utmaning handlade om kroppsdelar. Jag har länge tänkt att göra LOs av några foton jag har sen Halloween för några år sedan och tyckte att det här var ett bra tillfälle att starta, och att använda formen 12x6, som jag har ett passande album i...
jag, vissa dagar lagar M@gs mat. Jag har använt mina stämpelbokstäver som jag köpte för ett tag sedan.
Till rubrik använde jag mina nya stämplar som jag fick av Cath. i födelsedagspresent förra helgen. Jag tänker inte tala om när jag fyller år ;) Men jag tycker att de blev najs.
Sen kommer vi till den LO jag arbetade mest med på LC... Äkta skönhet kommer inifrån. Det är ett mobilfoto på hanni som jag lekt med i telefonen. Jag tycker att hennes skönhet lyser igenom ändå. Ibland behöver man inte se i rätt färger och detaljer för att man ska se bra ut... Utmaningen som jag kom 2 i med den här LO var att man skulle inspireras av en skiss. Det skulle vara MYCKET dekosar och detaljer på den, men ändå se ren ut. Jag tycker jag lyckades ganska bra.

Detaljtext...
Detaljtext...
Detaljtext...
Blomsterhav, detalj...Sen kommer vi till ett Julkort jag tycker jag lyckades extra bra med. Papperet heter Midvinternattens köld är hård tror jag... Och det ser ut som nedan, kanske lite glittrigare bland stjärnorna men mer syns inte i normal vinkel...
Vinklar man på det är det en annan historia, då kan man läsa första versen av just Midvinternattens köld är hård, med min nya Sakura penna (tack igen Mella) Jag tycker att det var jätte häftigt...
Ett annat julkort... även här har jag använt Sakurapennan lite...
Den här LOn gjorde jag till en utmaning på Handarbeta, men hade inte orkat fota, gjorde det när jag satte in den här pysseldagens BOM. Utmaningen var att beskriva sig själv med ett ord. Just då kändes Resenär bra... som undertext använde jag -på resa genom livet- så här efteråt så önskar jag att jag skrivit något lite roligare i undertexten, kanske skulle ha valt första klass i stället... eller nåt...
Här är lite detaljer i hörnet... jag gillar blomman, vänta...
Ni ska få titta närmare...
Den här veckans BOM blev GRÖÖN, jag skulle göra en monokromatisk LO och valde grön, och passande nog hade jag ett foto där jag har de färgerna och accessoarerna... (inkl flaska...)

Sen måste jag också visa beställningskortet jag gjorde även detta på LC... Sara fyller 12, och beställde kort av mig...
Baksidan...
Insidan...

Sen var det äntligen slut... Tack för att du orkade hänga med så här länge. Själv har jag pausat väldigt många gånger, snutit mig, torkat mitt enormt svullna öga, snutit mig och hostat...
Kram på er och bacillfria hälsningar

PS. Jag gjorde 10 st jultags och ett minialbum stl 6x6 med massor med sidor också... det ska dekoreras lite till, men jag ville inte göra något förrän Cath. har satt ihop det...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjao.
Shit vad skoj det var igår.. fast man var sjuk. Eller hur?!

Själv hann jag bara med tre layouter. *s*

Röstade på din "Scrapjack" med alla blommorna, men såg inte att det var hanna. Kul!

HOppas du mår okej idag o att förkyldningen ger med sig.

Kram Jenny

Anonym sa...

Jösses vad många lo.s & annat du har hunnit med! =) Tänkte fråga eftersom jag såg att du använt mirabillys biljetter hur du har gjort? Jag laddade ner dom men när jag öppnade dokumentet är det bara n biljett på hela sidan? Dom andra verkar ligga under? Vore tacksam för jälp med dessa...=)

Ha det gott, kram

Jeanette sa...

Oj vad mycket fint du gjort och sjuk har du varit. Härligt kort på den andra lon. Majas julpapper är ju såå fina.

Som sagt krya på dig.

Kram Jeanette

Anonym sa...

Oj vad kreativ du var trots förkylning!