söndag 12 oktober 2008

Japp, blir man inte inbjuden får man vara ihärdig...

Spenderade morgonen med att försöka bli inbjuden till Cath. för att pyssla... ;) Nja, men det kändes så när jag väl kom dit. Hade via flera kanaler påpekat att jag hade tråååkigt. Vad gör man inte... I alla fall så hade hon bakat när vi kom, och lunch fick vi också. Naaajs. Vi skapade lite där också. Jag gjorde ett kort till min syster som fått en liten Ragnar (ja dom envisas med att kalla honom något annat, men för mig heter han Ragnar;)) Jag använde papper från en swapp jag var med i som Cath. höll i. Fick papperen där och då. Hade med mig grunden. Mycket snack... här kommer det.
När jag kom hem gjorde jag klart ett kort jag börjat med för länge sedan. Ja, det blev äntligen klart, och den som skulle fått det fick ett annat, så vi får se vad som händer med det. Som grund är en Tag som jag fått från en swapp, och tyvärr hade klistrat fast ordentligt nu när jag kom på att jag borde titta vem som gjort den. Någon som vet (har en likadan eller gjort den) kan väl tjoa i kommentarerna. Jag har också använt en blomma som jag stansat ut med Cath.s CB, (märke på mallen QK) och sen har jag doodlat ramen. De obligatoriska blommorna är från Prima. Jag har också använt min älskade sakura penna (Tack Mella... igen och igen och igen)
InsidanBaksidan
Sen gjorde jag ett julkort, det är ju liksom säsong. Misslyckades lite, så baksidan behövde lite "hjälp". Men jag är rätt så nöjd ändå... Använde en embossingplatta som Cath. köpt och använde sen en guld stämpeldyna bokstäverna stansade jag ut hos C. det är Mademoiselle, dock tappade jag bort bokstaven d... men det går kanske ändå... Sakurapennan är här också. Stjärnorna fick jag av Cath.
Insidan
Baksidan
Och till sist gjorde jag en 6x12 Lo till Bäbi Ragnar. Använde en vit cs stansade ut pusselbitar med min punch. Namnet står med mina Laxstickers. Napparna köpte jag på LC-mässan. Dikten är Siv Widerbergs Liten. Eftersom Bilden går i rött och orange (filten i alla fall) så använde jag röd och orange stämpelfärg. Jag har suddat på bilden så Ragnar inte ska synas så bra... För mig som sett orginalet syns det... Så ni vet, han ser inte ut som det blev... hihi

Kram

Inga kommentarer: