fredag 3 oktober 2008

Stämplar och en (underbar)make

Börjar med stämplarna Sweetish sisters (tror jag de heter... korrigerar om det blev fel) har tillsammans med scrapunity.se en utlottning av en egen utformad stämpel. Man skulle skriva ett inlägg i tråden och beskriva den stämpel man ville ha... Givetvis blev jag lite väl engagerad... så jag ritade genast en skiss på min önskestämpel... Vill ni se? Så klart...

Cool va? Det är hela familjen Maggelimagg.

I alla fall tänkte jag hänga ut min man lite. Jag vet att jag beklagar mig över honom rätt så ofta, och i förrgår när jag kom hem så hade han varit på Lidl för att köpa en överraskningspresent åt mig... De hade svarat att de inte lägger ut dem förrän klockan 19.00... När han kom hem berättar han detta och lägger till "Det är tanken som räknas" och visst jag håller med. Men det är svårt att använda den... (tanken alltså).

Igår så vägde han upp det. Jag är så himla förkyld och natten till igår så kunde jag inte sova för jag hade sååå ont av svullna körtlar överallt. Så när jag kom hem efter en såååå lång arbetsdag igår så gick jag och lade mig. När jag vaknade vid 19 tiden stod maken i dörren (så antagligen hade han väckt mig) och frågade "Vill du ha soppa?" När jag kom ut i köket hade han lagat Lammsoppa med egenodlad potatis, svärmors och svärfars gula och orangea morötter och deras röda lök... sen var det lite annat i. De ooooootroligt kinkiga barnen fick kycklingbitar och pommes. Men jag, jag njööööt av min soppa. Sen när jag vaknade i morse så hade han städat lite extra i köket. Underbart. När jag sade det till honom, för det gjorde jag, då svarade han..."Du kan ju nämna det i dina memoarer" och eftersom jag inte har några memoarer på gång just nu, så blir han uthängd i bloggen i stället...

Igår ringde morsan, vi har inte pratat på hellänge. Och hon verkade inte så himla pigg på det heller, jag tror hon tycker det är jobbigt när jag mår dåligt, och jag har ju inte mått bra på ett tag...(7-38 år) så som sagt... Hon ville träffas för hon kommer upp, eller träffa och krama på barnen. Så hon bjöd hem oss till syrran. Kvällsfika. Najs.

Erik är med på jobbet idag. Han sitter på Benkes plats och Benke är sjuk, men alla som kommer in säger "Hej Benke" till honom... Jag tycker i alla fall det är lite roligt.

Hej så länge
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, ja du verkar har en hel del för dig, positivt får jag hoppas! =) Vilken snäll man du har, mysigt med god mat...får jag fråga varför du mått dåligt så många år, har du ngn sjukdom? Undrar bara för att jag själv vet hur det är att må dåligt ständigt! =/ Tack för dina fina kommentarer ännu en gån! =)

Ha en trevlig helg, kram

JENNIIZ sa...

Tack för de jättefina paperena från den bruna swappen. Tur att jag fick iväg dom till slut, trots att jag inte mår så bra....

Anonym sa...

Vilken fin stämpel du har ritat =D
Vilken make du har! presenter, soppa och städa! Får min sambo gå en kurs hos honom kanske? Han kallade mig för Obelix när jag hade min randiga tröja på mig häromdagen! Jäkla...

Krya på dig!

Mella sa...

Haha, jag gillade stämpeln och framför allt den äldste sonens byxor för jag kan inte annat än anta att han precis som min äldste har dem låångt nere?