torsdag 16 oktober 2008

När maken är borta pysslar M@gs på bordet...

Japp, har suttit med barnen och pysslat idag. Ja, jag pysslade, och killarna spelade och Hanna hon busade, hjälpte till och käkade mashmallows... För att inte tala om ur mycket hon pratade. Och hon har lärt sig vissla... Jag gjorde en sista LO från hennes prinsessa kalas, och hon grät i en kvart för att jag inte satte på hennes dekos (som jag tyckte hon behövde själv, hon har inte så himla många...) Så jag offrade mig... men bara en. Sen gjorde jag en LO till min fotbollstokige son. Jag hade tänkt lifta en av DJSmurfs LO, men jag väntar till nästa gång, de här korten passade inte riktigt...


Här är i alla fall de fem prinsessor som vi kalasade med, Belle, Älvaprinsessan, Askungen, Törnrosa och Tingeling. Välbesökt kalas minsann...

Här är en närbild på blommorna med dekosen jag fick av Han...Askungen. ;)Jag textade själv... Vackra blommor, lite extra glitter med min Sakurapenna... (aj lav Mella, kan inte sägas nog...) Man måste ju glittra lite när man har blingcs!Min andra LO var lite enklare, men faktiskt gillar jag den bättre... fast jag använde mig av en riktigt konstig svenska, "nästan obesegrade", typ lite gravid ... Jag är nöjd med kvällens skörd. Dagen i allmänhet, fast det är torsdag, och jag brukar inte gilla dem. Sohila blev glad för kortet som jag gjorde till henne igår vi matchade det med en superfin lila orkidé. (Förresten köp inte orkidéer på matvarubutikerna... för de levereras i kylbilar, orkidéer, i alla fall de stora, är tropiska växter, så de blir förstörda av kyla(det har Anna lärt mig idag.) )Mina arbetskamrater blev nöjda med det också, och jag tror att jag spårade lite "imponerad" i chefens röst... Kortet till mamma kom i brevlådan, typ första gången det hänt att hon får något sånt och nu är det upp till posten om hon får det i tid... jag är imponerad av mig själv.

Jag har lärt mig 2 saker idag!!! Först det om orkidéerna och sedan ursprunget till ordet NÖRD. Det är en förkortning av orden nöjd och störd. Man är störd men nöjd med det :) . Ordet användes redan på Bellmans tid, och tänker man efter så stämmer det ju, man tycker att någon som är en Nörd är störd på något sätt, men nöjd med det... Datanörd, håller på med datorer alldeles för mycket =störd, men de är nöjda med det... AJ LAV IT

Tack Anna för dagens lektioner.

Nu ska jag sova...
Kram och god natt på er...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att skapa med barnen!
I helgen gjorde Jakob sin första layout! Den hänger nu på hans rum på landet. Och jag hade ingen kamera med mig så jag får visa upp den en annan gång.
Kram från en ScrapNÖRD!
Tack för att du delade med dig av den nya kunskapen!

Mella sa...

Skönt att se att jag gjort intryck på dig! *skratta*
Såå.du har också en som pratar..mycket..och min håller också på att lära sig vissla.
Jag gillade din prinseesLo bättre mend et är kanske för att jag gillar bling!

Cath. sa...

Underbara layouter!!! Och korten här nedan är så himla fina!!! Jag SA ju att det här var rätt hobby för dig!!!
KRAM!

Anonym sa...

Jag som trodde nörd kom av det engelska ordet nerd....