onsdag 29 oktober 2008

En trevlig dag i Åkersberga

Idag har jag varit i Åkersberga med barnen. Först handlade vi presenter, Hanni valde. Det blev lite annorlunda än det jag hade köpt själv. Men men, så är det. Sen åkte vi dit. Kom "bara" tio minuter för tidigt... Jag e visst lite jobbig så, kommer helst tidigt. Hittade att jag visst tagit lite kort på bröllopskortet i tidigare inlägg. Sen har jag gjort 2 LO ikväll och ett julkort...
Här är en bild på hur hela kortet såg ut utanpå.

Detalj på banden, som jag alla fick i min senaste materialswapp, som jag råkade blanda ihop, så jag har ingen aning om vem som skickade dem. Men fina är de.Här är en lite annan vinkel, och rosetten är med.Här är julkortet jag gjorde. Bokstäverna är Madmoiselle, och det grå papperet är embossat med cb och kulan uppstämplad. Jag har lånat cb av Cath och även stämpeln. Förberedde hos henne, satte ihop hemma... Färg, Promarker... och bandet? Jo det är Cath. det också... Vad skulle jag göra utan dig? Insidan har jag använt sakura penna på, vit.Baksidan har jag en liten stämpel, kommer inte ihåg varifrån.Här är barnen nyklippta. Tidigare har ni ju sett hans "upp i fall att min" här är resultatet, som ni ser sitter öronen kvar.Sista LO är bilder från Salvestaden i somras. Barnen var rätt besvikna i år, men de fick tillåtelse att botanisera bland de olika rustningsdelarna själva. Inte lika kul som att göra det under instruktioner och hjälp av "riktiga" instruktörer, men lite roligt hade de. Fast de hade ju sett fram mot att ha lika roligt som förra gången, och de var rätt besvikna. Så det var en ambivalent känsla som fyllde bilen den hemresan...Nu är det dags att gå hem och lägga sig, ja eller bara gå mot sängen eller något. Jag borde beställa lite varor, men, vi får se...

Kram

2 kommentarer:

Katrin sa...

Mycket nytt att titta på! Du har verkligen jobbat på bra, snygga grejer var det också, gillar verkligen den där julgranskulan=)

Ha det gott!

Anonym sa...

vilka fina kort och LOs :-)